LOLL 86 (mkiis)

Keskikka jõudva üksildase Margus Kiisi päevik. email: marguskiis@hotmail.com

neljapäev, november 22, 2007

12 -- 18 november -- usin kunstnik kompus, Pealtnägija staar Egle, neoliitiline paradiis, tüli JJKlausiga

12 november 2007 esmaspäev
Õhtul läksin Marko Kompusega näitust üles panema. Kompus oli usin näituse installeerija nagu ka paar aastat tagasi oma esimese personaalnäituse puhul Ygaleriis ja mul ei jäänud muud üle, kui lolli loba ajada ja vahepeal klaverit tinistada.




Siiski pidin hakkama eelmise näituse autosse tassima. Ilm oli sitt, sadas peenet lund ja mu kollased saapad on lumel väga libedad. Nii ma siis ukerdasin kallihinnaliste kunstiteostega hoovi Sierrani ja sama vaevaliselt tagasi. Nii hilisööni välja, sama kaua kui Kompus oma 36 teost ära fikseeris.
Kompus tõmbas öhe aga mina üritasin raske kunstilaadungiga mäest üles väravast välja saada. leks peaaegu aga... M+S kummid vedasid alt ja ma vajusin alla tagasi. olin plindris.
Õnneks avastasin maja all punkri, kuhu olid peidetud talvised liivavarud. Tulli hakata tõelist tööd tegema, ümisedes nina alla Erkki Kõlu hitti "Kojamees, Vabaduse puiesteel, kolmekordse majA ees liiva vajab kõnnniteee!, Kojamees, tal sada grammi viina sees, RAHA eest teid liivatab mees, Mees, MEES...!"



Noh, liivatasin platsii ära ja auto saigi lõksust minema.
,,,,,,,,
,,, X0, MN0,,., Ä

00,,,0,00
<000>2 ( Piret Iris Kiisi kaastöö)

13 november 2007 teisipäev
Kompuse näituse avamine. Süüa ja juua ei pakutud, Kompus luges oma luulet, klambripistoliga huupi aga ükskord meelega mind tulistades.


14. november 2007 kolmapäev

Õhtul vaatasime siis Pealtnägijat, kus starris teiste seas ka Egle. Mul pidid kõrvad peast kukkuma, kui teda tutvustati kui Kärmas teatas "Vaatame silma esimese Eesti mehele, kes tunnistab avalikult, et unistab bioloogilisel teel emaks saamisest". :P :P :P Muidu oli Egle seksikas ja omajagu müstiline nagu ikka. Isegi Laglele meeldis.
Pealtnägija 14. nov. 2007

15 november 2007 neljapäev
Sarjas "Väike kunst" esineb Kütioru kunstnik ja loodusfilosoof Peeter Laurits
Neljapäeval 15. novembril kell 17.30 toimub Tartu Kunstimuuseumi Viltuses majas
järgmine loeng sarjast "Väike kunst". Ettekandega "Kiviaegsed labürindid" esineb
Peeter Laurits, Kütioru kunstnik ja loodusfilosoof, Ööylikooli armastatud
lektor.


Jäin Peeter Lauritsa
loengusse neoliitikumi kultuurist (Kunstimuuseumis) küll veidi hiljaks aga suutsin siiski videokaamera statiivile panna ja filmima asuda. Tundub, et paljudel on mingi soov põgeneda mõttes mingisse ideaajastusse, kus on lust jalillepidu. Lauritsal tundub see aeg olevat neoliitikum, kus polnud vähemalt erinevate kujutiste järgi ei sõdasid ega vaenu, mille märksõnad olid seks ja viljakus ning emakultus; ka hauakambrid, kuhu surnud maeti, olid tegelikult Maa-ema üsad. See metallideta paradiis kestis, kuni tulid kurjad aarialased ja tapsid sümboolsed labürindis püha härja ehk Minotaurose.

Oli päev, mil mitu inimest üritas mulle millegipärast halvasti öelda. Viisin Maris Palgile tema maali tema ja Kaie Luige stuudiosse tagasi. Nad seal kohvitasid, polnud ka üksteist ammu näinud, eks ma siis liitusin. Palgi teatas, et mu blogi on igav (mis on muidugi tõsi) ja minuga pole mõtet suhelda, kuna mul pole enam galeriid (mis pole päris tõsi). Või-olla on asi selles, et Palgil läheb jälle suhteliselt hästi, kuigi Margus Tamm teeb talle norivaid telefonikõnesid.

Õhtul sõitsin üritusele, mida GenKlubi kodukal tutvustati nii:
N15.11.2007 GenKlubi Padjakino esitleb:
TOP 10 ehk JAAN-JÜRGEN KLAUSI SUUR FILMIJUUBEL
ehk 10. filmi esilinastus
KLAUSI kõikides žanrites esindatud TOP10 on eesti filmi fenomen omaette. Ilmar RAAG on öelnud, et Eestis on keskmiselt 10st filmist üks hea, KLAUSil aga 10st 10 head! Räägitakse, et mõned lausa väga head...
Igatahes õnnistust ja kannatust, õhtu kava on järgmine:
1. Kunstidiplom (2001, dokportree)
2. Supilinn 2002 (2002, reportaažfilm)
3. Berliini pastoraal (2003, turismidok)
4. Alma Mater Power Tartuensis (2004, reklaamfilm)
5. Väikese Jantsukese Suur Koogipäev (2005, animatsioon)
6. Erakpoeet Marko Kompus (2005, portreefilm)
7. Sinitäheke (2006, portreefilm)
8. Sinitäheke 2 ehk Erkki Hüva tuleb Tallinna (2006, portreefilm)
9. Heinsaare noorukipõlv (2007, mängufilm)
10. Suured reostajad Väikesel-Emajõel (2007, loodusfilm)
Vahepeal üllatused, kõned ja tants = virgutusvõimlemine.
Head vaatamist.

Vedasin kohale kaks kaamerat ja projektori, sest JJK tahtis "Gentelevisiooni", s.t. staatilise kaamera pilt pidi jõudma klubi baari. Lisaks tahtis Klaus, et räägiksin temast. Panin "Gentelevisiooni" tööle. Rahvast oli murdu. Kõik oli väga lõbus. Liisi Eelmaa jälitas kaameraga Klausi vähemalt alguses nagu suurt staari, tegi väidetavalt Kalevmeediale saadet. Edasi läks nii.



Noh, igatahes ma ei saanud aru, kuna ma pean siis midagi rääkima ja Klaus läks üha enam närvi. Eriti vihastas teda kui, ma tögasin, et kuna ta ekspluateerib Erkki Hüvat kõvasti, siis peaks seda uurima tööinspektsioon. JJK teatas selle peale, et see on viimane kord, kui ta mind oma üritusele kutsub. Aga lõpus, kui 9 filmi oli näidatud ja ma tuletasin meelde, et ikka 10 peaks olema, tuli JJK minu juurde ja teatas: "Tead Kiis, sa oskad kõik p...sse keerata, mitte midagi muud."
sel õhtul läksime siiski veel suhteliselt rahulikult laiali.

17. november 2007 laupäev
Lagle oli Jõgeval lasteriideid müümas, mina lonkisin peale 0- fototundi linna mööda. "Valmistusin vaimselt" esmaspäevaseks magistrikaitsmiseks.
Kleepisin öösel köögi lakke penoplastplaate. Tuleb välja, et lisaks sellele, et lagi on kuumaasti, võib köögi põhiplaan olla romb.

18. november 2007 pühapäev
Kui
Lagle oli oli Lastega ja 13-aastase naabritüdrukuga Aurasse läinud, sõitsin Vasara tänavasse Leoni otsima. Leon oli muidugi kusagil sõprade pool ja vastas mu telefonikõnele üpris imeliku häälega. Aga helistas hoopis Jaan Jürgen. Küsis kohe, miks olen nii bravuurikas ja hakkas tagasi nõudma oma D-tähega dressipluusi. Siis hakkas seletama, mis negatiivset on minu kohta rääkinud Kadri M, Indrek K, Riho L jt. Et astugu ma heaga tart Filmi juhataja kohalt tagasi. Vastasin, et tehku nad parem ise oma Tartu Film. Siis hakkas JJK norima, et miks ma kirjutasin Ekspressi no-life-st, otsigu ma endas põhjusi, miks keegi minuga suhelda ei taha. Selle peale vihastasin ja ütlesib inetult, et ega ma temasugune libedik ei ole, kes kõigile p poeb. Selle peale JJk vihastas ja viskas toru ära.

6 Comments:

Blogger Kudzu said...

Blogi nüüd igav küll pole, ainult et jube harva kirjutad; minu jaoks on Sinu blogi nagu aken Euroopasse, sest ise kuhugi ei pääse ja milleski ei osale. Kuna novembrikuine pime aeg võtab paljudel ugri-mugrilastel mõistuse peast (olgem ausad, viimast on enamikel niigi vähe), siis sellega saabki seletada tigedaid kuriütlejaid. Aga juba poole aasta pärast saabub kevad, mil isegi luuad lähevad lehte (minu nimekaim ehk ka!) ja siis on jälle kõigil hea tuju.

2:07 PM  
Blogger annely r said...

mulle meeldib su blogi. ja eriti selle pärast, et siin lisaks lugemisele ka vaadata ja kuulata palju on.

1:19 AM  
Anonymous Anonüümne said...

See viimatine post siin kisub kuidagi vägisi halvas mõttes seltskonna seebikaks. Aga samas üdini Tartu teema, mingid imelikud intriigid ja jube sebimine kuskil kulisside taga ja sittagi ei saa aru kes kus ja keda. Ehk peituvad siin ka no life fenomeeni põhjused, pole tuttavaid pole probleeme.

2:35 PM  
Blogger triibo said...

kiis, sul on VÄGA huvitav blogi.

6:28 PM  
Anonymous Anonüümne said...

Kroonika asemel Kiisi blogi???

10:51 PM  
Blogger TARTU-FILM.planet.ee said...

Margus Kiisi ja JJklausi tüli sai alguse sellest, et Margus Kiis esitab süüdimatult valedele põhinevaid fakte minu ja Erkki Hüva filmi tegemise rahastusse(mis on pealegi kõigileteadaolevalt ilma kasumita ja eelarveta algusest peale olnud)Ärge uskuge
Margus Kiisi, kes vallandati Y-galeriist näituse külastajatele mitte teretamise ja muu ebaviisaka käitumise ja suhtlemise pärast,kättemaksuks varastas ta hiljem Y galerii tagauksest öösel oma võtmega sissetungides näiteks Kaisa Eiche trellpuuri, autosse tõstetav kappi nägid mitmed möödujad, sellepärast ei andnud Kaisa talle tagasi ka videopulti...
Häbi margusele!

3:35 AM  

Postita kommentaar

<< Home